Najpopularniejsze posty:

sobota, 30 listopada 2013

Kłopoty z włosami. Część II.


-Rozdwajanie końcówek:
Włosy się rozdwajają, ponieważ jest uszkodzona ich struktura. Najczęstszym przypadkiem tego nieciekawego zjawiska jest: rozjaśnianie, farbowanie. Końcówki bardzo szybko zaczynają się rozdwajać przy fryzurze "do ramion". Włosy wtedy zaczynają się wyginać i to może być kolejny powód niezdrowych końców kosmyków. Jedynym skutecznym sposobem pozbycia się rozdwajających końcówek jest profesjonalne podcięcie włosów (należy się udać do salonu fryzjerskiego). 
Aby uchronić się przed rozdwajaniem należy:
-Regularnie podcinać włosy. Jeden centymetr, a nastąpi rezultat ochronny. 
-Nie przesuszać suszarką. 
-Może teraz miłośnicy prostownicy będą smutni z tego powodu, ale- starać się jak najmniej używać tego urządzenia, gdyż to wysusza i łamie końcówki.  
-Myć delikatnie. 
-Nie czesac je, kiedy są mokre/wilgotne! 
-Nie używać/ unikać częstych koloryzowań i trwałych ondulacji. 
Jest również domowy sposób na zapobieganie rozdwajaniu: 20-25 minut przed myciem wetrzyj w końcówki odrobinę czystego olejku arganowego.

-Łupież.
Osoby, które mają łupież, mogą czuć się niekomfortowo i mieć niską samoocenę. Objawia się nadmiernym łuszczeniem się skóry głowy, towarzyszące zaczerwieniom. Łagodne te zjawisko może nastąpić po wysuszeniu całej powierzchni skórnej, otaczając włosy. Masz łupież i chcesz powiedzieć "stop" horrorowi? Najskuteczniejszym pozbyciem się tego, są szampony dermatologiczne. Szampony oczyszczają włosy i usuwają zbędny tłuszcz ze skóry głowy, a przy tym eliminują jej główny problem, czyli łupież. Również istnieją nowe, skuteczne, zwykłe szampony. Polecam Anti Dandruff- Oczyszczenie 2 w 1.
Ciekawostki
-Łupież często powoduje nadmierne wydzielanie się tłuszczu na skórze głowy
-Łupież częściej pojawia się podczas miesięcy zimowych.
-Łuski łupieżu są bardziej widoczne na ciemnych ubraniach.

-Przetłuszczanie.
Wiele osób cierpi na te nieprzyjemne zjawisko i ma chęć zrobić wszystko, aby się tego pozbyć. Więc co to tak naprawdę jest? To nie włosy się stają przetłuszczone, a skóra głowy. 
Powody nadmiernego "tłuszczenia":
Zaburzenia hormonalne. Nieprawidłowe odżywianie. Niedobór witamin. Dojrzewanie.
Nie polecam tu codzienne mycie, gdyż jak napisałam w poprzednim wpisie- włosy się przyzwyczajają do wody, i stają się coraz szybciej przetłuszczone. Najlepszy (jak dla moim włosów) sposób na pozbycie sie tlustych wlosow i ochrony ichPotrzebne są nam 2-3 szampony. Jednym myć dwa tygodnie i zmienić. Kiedy już dojdziemy do trzeciego preparatuznowu zacząć od pierwszego, a później wymieszać (raz ten, raz ten). Należy również pamiętać o tym, żeby dobrać dobrze pasujące do siebie produkty. (Delikatne!)
-Szampony Alterry.
-Ducray, Elution - Szampon dermokosmetyczny.
-Lush, Karma Komba (Szampon w kostce).
 ---------------------------------------------------------------------------------
W następnej części:
3/3
-Nadmierne wypadanie włosów.
-Matowe włosy.                   
-Suchość.
Jeżeli chcecie, aby pojawiło się to w następnym wpisie- napisz w komentarzu "TAK!"

12 komentarzy:

  1. Przyda mi się.
    Mam trochę z nimi problemy :-)

    My blog: http://ann-anuula-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, jak dobrze, że trafiłam na Twój blog. Jest bardzo przydatny. Będę tu wpadać.
    Może masz ochotę na wspólną obserwację?
    PS: jestem z Zapytaj
    http://opinie-telefonow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O świetny blog. Informacje się przydadzą. Dobrze, że na niego trafiłam, bo akurat mam bardzo długie włosy i przyda się kilka porad.
    Pozdrawiam.
    ~~ Camilla
    http://camillaaeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie rozczesywać, gdy są mokre?
    Hmmm.. nie wiedziałam.
    Dzięki, pomogłaś mi trochę i czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie głównym problemem z włosami jest to, że mi wypadają :((

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem dobrze jest się zaopatrzyć w porządny szampon z apteki jeśli chodzi o włosy przetłuszczające się :) mi to bardzo pomogło.

    Zapraszam: http://studiokonsultacjislubnej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. oo,mogłabyś napisać coś o suchości :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się sposób, w jaki piszesz :) Na pewno zajrzę tu jeszcze nie raz ! :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli jesteś chętna, to zacznij i daj mi znać :) Na pewno się odwdzięczę ! :)

    spontaniczniee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. też chętnie będę zaglądał, choć faktycznie troszkę już czasu minęło od ostatniego postu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis! Dużo dobrych porad, super

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety w przypadku kręconych włosów czesanie na mokro jest nieuniknione. Zapraszam do mnie w wolnej chwili: https://www.amart.pl Znajdziesz tu dużo ładnych i przydatnych rzeczy do domu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń